MXI – שיווק בדיגיטל

איזו והיכן לפתוח חנות באינטרנט?

בשנים האחרונות בעלי חנויות רבות הקימו גם חנויות וירטואליות, עכשיו משנכנסה חברת אמזון לישראל בעלי החנויות לא בטוחים האם כדאי להמשיך עם אותה חנות או לבנות חנות חדשה שמתאימה למערכת כמו של אמזון.
רוב החנויות האינטרנטיות ביצעו התאמות טכנולוגיות כדי להתאים את עצמן למנוע החיפוש של גוגל ולהופעה מהירה מערכת השוואת המחירים של זאפ. לפני כשנה גם קבוצת עזריאלי הקימה קניון וירטואלי בו נתנה במה לחנויות רבות.
חלק מהאתרים שנבנו בישראל נבנו על גבי מערכות כמו וורדפרס, וויקס, ג’ומלה, מג’נטו ועוד, הצורך בתחזוקת אתר החנות הביא את בעלי החנויות להעדיף מוצרי מדף שהם חנויות באינטרנט כמו Shopify, Etsy ומהחודש יש להם אופציה נוספת, חנות של אמזון.

כדי להקל על החיפוש שלך, השוויתי בין שלושת המערכות סחר האלקטרוני הפופולריות ביותר: אמזון, אטסי ו- Shopify וגם כמה מילים על החדשות של פייסבוק ואינסטגרם.

אטסי – Etsy
בה ניתן למצוא שוק מקוון המתמחה בפריטים וינטאג’ ואספקת מלאכה בעבודת יד, מעוצבת במקור.
זו מערכת קלה ופשוטה מאוד לרישום ולתפעול, אפשר לפתוח חנות בתוך כשלוש שעות.

יתרונות: ההתמקדות של אטסי בכמה קטגוריות מוצרים נבחרות כך שלמעשה המשתמשים שלה עשויים להתעניין במה שאתה מוכר.
יש להם חבילת כלים שיווקיים המקלים על יצירת קודי קופונים ומבצעים אחרים עבור הלקוחות שלך.
אם החלטתם לעבור לפלטפורמה אחרת תוכלו להוריד בקלות את כל הרישומים לקובץ CVS בלחיצה אחת וכך למעשה להעביר את החנות למערכת אחרת. בישראל כמות המשתמשים קטן יחסית.

חסרונות: יש שפע של מוכרים עם מוצרים דומים, מה שאומר יותר תחרות.
חנויות Etsy ניתנות להתאמה אישית מעט יותר כך שהעיצוב יותר יתאים לכל בעל חנות, מעט יותר מעיצוב חנות עם אמזון, אך הן עדיין מוגבלות אם אתה מחפש להחזיק את המראה והתחושה של החנות שלך.

כיצד להתחיל: כדי להתחיל למכור את המוצרים של בחנות אטסי Etsy, עליך ליצור חשבון.
אטסי גובה כיום עמלת רישום בסך של 0,20 דולר לפריט ועמלה של חמישה אחוזים על כל מכירה, בתוספת דמי Paypal, יש לקחת זאת בחשבון מה שיעלה את מחיר המוצר.
אתה יכול להתחיל למכור מיד באמצעות תוכנית רגילה בחינם, או לבחור תוכנית בתשלום כדי לקבל גישה לכלים נוספים לחנות שלך.
בדרך כלל תוכניות חינמיות לא מביאות לחשיפה גדולה.

אמזון – Amazon
כולנו יודעים שאמזון היא מערכת המכירות באינטרנט הגדולה בעולם עם חנות האינטרנט הגדולה ביותר בעולם, שמוכרת כל דבר, למעשה ג’ף בזוס מקים אמזון אמר כי הוא רוצה שהחנות שלו תהיה “חנות לכל דבר” ואכן לשם היא הגיעה, יש שם הכל, החל מספרים ומשחקי וידיאו וכלים בציוד אלקטרוני מתמחה וכלה במוצרי מזון נדירים.
בישראל חלק גדול מהאנשים שמוכרים מוצרים באמזון הם למעשה מתווכים ולא יצרנים או בעלי מותגים משלהם.

יתרונות: מכירת מוצרים באמזון מאפשרת לך גישה למיליוני לקוחות בכל יום. קל להתחיל וכמעט אין הגבלה על מה שאתה יכול למכור (לא תרופות וכד’). מנוע החיפוש של גוגל סורק את האתר של אמזון מספר פעמים ביום ולכן יש סיכוי שהמוצרים שנמצאים באמזון יגיעו מהר יותר לתוצאות החיפוש בגוגל. המלצה שלי היא להקים מותג ולא חנות עם מותגים אחרים, זה אמנם עולה יותר אך השמירה על הבלעדיות מחזיק לאורך זמן ובעל ערך גבוה יותר.

חסרונות: מכיוון שאמזון כל כך גדולה, יש הרבה תחרות, אבל מי שמפחד מתחרות, לא כדאי שייפתח חנות און ליין.
צריך לעבוד קשה כדי להתבלט ממוכרים אחרים, זאת ניתן ע”י מערכות פרסום של אמזון או להביא תנועה מחוץ לאתר ולקדם את מכירת המוצרים. אמזון גובה דמי הפניה כבדים לכל מוצר שנמכר, כך שאם אתה מתכוון למכור באמזון, הייתי ממליץ למכור בעלות גבוהה יותר מזו שהיית מציעה ב- Etsy.

כיצד להתחיל: בעבר היה קל יותר למכור בחנות אמזון, אך היום מומלץ להיעזר באדם שכבר הקים מספר חנויות ויכול למכור לך את שירות הקמת החנות באמזון. עדיין ניתן לבקר במרכז המוכרים של אמזון כדי להירשם לחשבון מוכר. תהיה לך אפשרות לשלוח את המוצרים שלך בעצמך, או להשתמש במילוי על ידי אמזון כדי להעניק ללקוחות שלך את היתרון של משלוח חינם .

שופיפי – Shopify
Shopify מאפשרת לך ליצור אתר מסחר אלקטרוני המותאם אישית לחלוטין עם שם תחום משלך. זוהי בחירה נהדרת אם אתה רוצה שיהיה לך חנות מקוונת משלך למוצרים שלך. זו מערכת הקמת אתרים ששוכללה למערכת הקמת חנויות באינטרנט.

יתרונות: Shopify מאפשרת לך ליצור אתרים יפים עם נושאים הניתנים להתאמה אישית, דבר שלא תוכל לעשות באמזון או אטסי. יצירת אתר משלך עם שם תחום מותאם אישית מוסיף לאמינות המותג שלך ולגולשים יש הרגשה שהם נכנסים לאתר מושקע ומתקדם כמו של חברות מותג גדולות. חנויות Shopify יכולות להתחבר גם לאמזון ובאתרים אחרים כדי להפיק את המיטב מכל העולמות.

חסרונות: להקים כל אתר עם חנות מקוונת זה לא פשוט, אך כל שכן חנות ב- Shopify, זה יותר מורכב מאשר אטסי או אמזון מכיוון שתצטרך לעצב את החנות לפני שתוכל להתחיל למכור. מכיוון שהאתר אינו חלק מ”קניון” או מרכז מבקרים או פורטל גדול, לא תקבלו תנועה רבה, ואתם תהיו חייבים אסטרטגיית שיווק ופרסום של חברת פרסום, בטח שתצטרכו מותג.

כיצד להתחיל: אומנם הם מציעים ניסיון חינם בן 14 יום כדי לנסות את השירות לפני שאתה קונה, אך מכיוון שיש עבודה רבה בהקמה כדאי לחשוב טוב, טוב אם בכל רוצים להתחיל בפלטפורמה זו . תוכניות התשלום משתנות בכמה דולרים לחודש עבור תכונות בסיסיות, בתוספת דמי כרטיסי אשראי (אם אתה משתמש בפלטפורמת התשלומים של Shopify, דמי העסקה הם בחינם). לאחר ההרשמה, אתה יכול ליצור את החנות המקוונת שלך עם אחת מתבניות האתר של Shopify, לחבר בין המוצרים ושם הדומיין שלך ולהתחיל למכור.

פייסבוק / אינסטגרם – Facebook / Instegram
כבר היום פייסבוק ואינסטגרם מאפשרות להציג כמו קטלוג מוצרים, עם תמונה, הסבר ואפילו מחיר, בקרוב מאוד תוכלו למכור ואף לבצע סליקה ישירות בפלטפורמה שלהן, כך שהקמת חנות בסיסית, סליקה וכל הפרטים יהיו ישירות מעמודי המותג או העסק.

הייתרון הוא בכך שיש לך כבר את העוקבים וקהל היעד, אנשים רבים עושים שימוש רב באפליקציות שלהם, כך שהתנועה כבר קיימת.
מה שחסר הוא תהליך המשלוח והתיאום מול הלקוח.
אני בטוח שבשנה הקרובה אנחנו נראה עליה חדה בכמות המותגים שמוכרים ישירות על גבי פייסבוק ואינסטגרם.

יש עוד חברות שמתמחות בהקמת חנויות על גבי המערכות שלהן, יש לכך יתרונות וחסרונות רבים שאולי אכתוב עליהן בפוסט נרחב אחר.

מקווה שעזרתי מעט למתלבטים

.

קראתם מספיק? צרו קשר

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט

Skip to content